السبت، 1 نوفمبر 2008

انا مييين


انا شوكت كاظم السلحدار ..انتمي لأسرة استقراطية عريقة حيث كان جدي جنايني كبير لدى الباب العالي في أسطنبول ..وكانت جدتي وصيفة الكونتيسة شاكلاهان و بعد كده تدهورت أحوال العائلة و بقت في الصفيح الا اننا مازلنا نحتفظ بأمجادنا الأستقاطية و نتغنى بتاريخنا العريق ...الله يخرب بيت الثورة و سنينها .. وانا بحب السياسة و بموت في السياسة و معجون انا سياسة ..

انا سامع واحد بيهمس و بيقول انت بقى يا شوكت ايه الفكر بتاعك يساري و لا ليبرالي و انا هارد عليه انا لقيت ان اليسار بينحازوا لفقاء ضد الأغنياء و لقيت الليبراليين بيساندوا الأغنياء على حساب الفقراء علشان كده ما لقتش غير الحل الأسلامي في السياسة و الأقتصاد و نظم الحكم يجمع بين الأثنين ..هلاقي برضه واحد بيغمس بعينه و يقوللي انت بقى يا عم اخوان مسلمين ..ااه انا اتشرف بأني جندي صغير في التنظيم و انا يا سيدي محافظ و في نفس الوقت اصلاحي و بحب مدرسة التلمساني و برضه مدرسة مصطفى مشهور ... ابتغي العدل و الحرية و الديمقراطية لبلادي و ابتغي لنفسي رضا المولى و الشوق لرؤياه

0 قالوا رايهم: